Diety cud vs 5 posiłków zbilansowanej diety Dietbox

Diety cud vs 5 posiłków zbilansowanej diety Dietbox

W dzisiejszych czasach, coraz mniej ludzi przywiązuje wagę do odpowiedniej diety i zdrowego trybu życia. Brakuje czasu na odpowiednią dietę, jak również na wysiłek fizyczny. Siedzący tryb życia, jedzenie w pośpiechu – produktów zbyt wysokoenergetycznych, a ubogich w cenne składniki odżywcze prowadzi do nadwagi i otyłości, które powoli zyskują miano epidemii naszego wieku.
Nadwaga i otyłość nie tylko wpływają ujemnie na jakość naszego życia. Mogą prowadzić do występowania groźnych chorób w tym chorób serca, cukrzycy typu 2, nadciśnienia, zawału mięśnia sercowego, a nawet przyczynić się do rozwoju chorób nowotworowych.

Jak więc skutecznie walczyć z nadwagą i otyłością? Czy popularne „diety cud”, pomogą nam uzyskać na stałe prawidłową masę ciała, a jednocześnie zachować zdrowie i odpowiednie samopoczucie?
Najpopularniejsze diety redukcyjne możemy podzielić na trzy grupy ze względu na ilość tłuszczu w codziennej diecie. Pierwsza z nich, to diety wysoko-tłuszczowe (tłuszcz stanowi 55-65% dziennej wartości energetycznej diety). Są one ubogie w węglowodany, zaś bogate w tłuszcz oraz białko. Możemy do nich zaliczyć popularne diety Dukana oraz dr. Atkins’a.
Kolejna grupa to diety o normalnej zawartości tłuszczu (20-30% wartości energetycznej diety). Są to diety oparte na piramidzie zdrowego żywienia, zbilansowane zarówno pod względem ilościowym i jakościowym, dostarczające wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Ostatnia grupa to diety nisko- (11-19% wartości energetycznej diety) i bardzo nisko-tłuszczowe (<10% wartości energetycznej). Są one obfite w węglowodany i zbilansowane pod względem zawartości białka.

Badania amerykańskich naukowców wykazały, iż każda z wyżej wymienionych diet stosowana prawidłowo, może przyczynić się do utraty masy ciała. Jednakże nie jest to jednoznaczne z jej późniejszym utrzymaniem. Na utratę masy ciała składa się bowiem nie tylko utrata tkanki tłuszczowej, ale także wody oraz masy mięśniowej. W przypadku krótkiego stosowania – wszystkie diety o zmniejszonej wartości energetycznej prowadzą do spadku ogólnej masy ciała, a makroskładniki wydają się nie mieć w tym przypadku większego znaczenia. Jednakże w przypadku diet o wysokiej zawartości tłuszczu, a także tych o wysokiej zawartości białka, a niskim poziomie węglowodanów, utrata masy ciała w krótkim czasie, spowodowana jest głównie utratą wody z organizmu. Długotrwałe stosowanie diet wysoko-tłuszczowych i wysoko-białkowych, doprowadzi oczywiście po pewnym czasie również do utraty tkanki tłuszczowej. Może jednak skutkować powikłaniami, takimi jak choroby układu krwionośnego, nadciśnienie tętnicze, w przypadku diet wysoko-tłuszczowych, czy niewydolność wątroby i nerek w przypadku diet wysokobiałkowych. Diety niezbilansowane nie dostarczają nam również niezbędnych witamin i składników mineralnych, potrzebnych do normalnego funkcjonowania.

Może nie najprostszą, ale najbardziej skuteczną przy dłuższym stosowaniu i najzdrowszą metodą zmniejszenia masy ciała, jest redukcja wartości energetycznej codziennej diety oraz regularność spożywania posiłków. Zmniejszenie podaży energii o 500kcal dziennie poniżej zapotrzebowania energetycznego pozwala na redukcję masy ciała o 0,5-1kg tygodniowo. Dodatkowo spożywanie 5 posiłków dziennie pozwala uniknąć uczucia głodu, co jest szczególnie istotne, jeżeli chcemy stosować dietę przez dłuższy czas.

Reasumując – żadna z tak zwanych „diet cud” nie przyniesie przy dłuższym stosowaniu efektów, bez wpływu na nasze zdrowie. Najskuteczniejszym sposobem utraty zbędnych kilogramów jest regularne spożywanie 5 posiłków dziennie, o obniżonej wartości kalorycznej, zbilansowanych pod względem zawartości zarówno makro-, jak i mikroskładników. Jeżeli jednak nie masz czasu przygotowywać takich posiłków w domu – rozwiązaniem może być właśnie nasz catering dietetyczny. Nasz dietetyk pomoże Ci dobrać odpowiednią dla Ciebie dietę, a następnie dostarczymy Ci ją rano pod same drzwi!

Podając swój adres e-mail, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Dietbox Catering Dietetyczny Krzysztof Wojdat Krystyna, Wojdat w celu otrzymywania newslettera o aktualnościach i promocjach. Nie martw się – nie spamujemy! Masz prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania, zmiany oraz żądania ich usunięcia. Twoja zgoda może być odwołana w każdym czasie.

FreshMail.pl
 

Podając swój adres e-mail, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Dietbox Catering Dietetyczny Krzysztof Wojdat Krystyna, Wojdat w celu otrzymywania newslettera o aktualnościach i promocjach. Nie martw się – nie spamujemy! Masz prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania, zmiany oraz żądania ich usunięcia. Twoja zgoda może być odwołana w każdym czasie.

FreshMail.pl