How to take care of yourself in the spring?

How to take care of yourself in the spring?

Wiosna, wiosna, wiosna ach to Ty! Kwitnąca pora roku w końcu nadeszła, a wraz z jej powrotem mamy duże pokłady energii. Dni są coraz dłuższe i cieplejsze, dlatego najwyższy czas obudzić się z zimowego snu i trochę o siebie zatroszczyć. Jedną z najważniejszych form dbania o swój organizm i zapobiegania wiosennemu przesileniu jest zdrowe odżywianie.            

Wiosna jest okresem przejściowym między zimą a latem. W tym czasie chcemy zrzucić trochę zbędnych kilogramów, być zdrowym i co najważniejsze czuć się wspaniale! Jeśli będziemy spożywać pełnowartościowe posiłki, poczujemy się pełni życia i dobrej energii. Skosztujemy cudownych, słonecznych dni – wykorzystując je w stu procentach!

“Powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi codziennie porcję witamin oraz składników mineralnych, które są niezbędne dla wspomagania naszego układu odpornościowego. Dzięki temu uchronimy się od zmęczenia oraz rozdrażnienia, występującego podczas przesilenia wiosennego.  Szczególnie ważne w naszej diecie są owoce i warzywa, których o tej porze roku nie brakuje. Pamiętajmy o sałatkach, które są zastrzykiem witamin dla naszego organizmu – nie tylko wiosną!” – mówi Justyna Zalęga, dietetyk kliniczny, ekspert Dietbox.

Kolejnym ważnym elementem zdrowego odżywiania się jest regularność spożywanych przez nas posiłków. Sprawia ona, że czujemy się o wiele lepiej i nie tyjemy, co wiosną jest dla nas bardzo ważne. Wcale nie musimy jeść mniej! Wystarczy, że dania, które spożywamy rozłożymy sobie na kilka mniejszych porcji.

“Każdy człowiek powinien w ciągu dnia jeść średnio 5 posiłków dziennie. Panuje  błędne przekonanie, że im rzadziej jemy, tym lepiej i zdrowiej dla naszego organizmu. W rzeczywistości jest jednak zupełnie inaczej. Jeśli wydłużamy przerwy między posiłkami, nasz organizm odkłada tkankę tłuszczową, żeby móc później obronić się przed zagrożeniami takimi jak np. utrata energii. Jedząc regularnie, przyzwyczajamy nasz organizm do jej stałych dawek. To sprawia, że energia nie jest gromadzona tylko wykorzystywana. Dlatego właśnie zestawy Dietbox składają się z 5 porcji  pełnowartościowych posiłków.” – opowiada Krzysztof Wojdat, dietetyk, właściciel Dietbox.

Wiosna to także okazja do wyjścia z domu i dotlenienia się! Długi spacer, jazda na rowerze, czy spędzanie wolnego czasu na świeżym, cieplejszym powietrzu sprawia, że nasz układ krążenia funkcjonuje o wiele lepiej niż zimą podczas siedzenia w domu przed telewizorem. Tętno oraz częstotliwość oddechów w dużym stopniu wpływają na nasz nastrój, który dzięki dotlenieniu staje się lepszy!

Również powinniśmy pamiętać o tym, jak bardzo sen jest potrzebny podczas przesilenia wiosennego. Każdy człowiek wiosną powinien spać około 8h. A więc zwolnijmy trochę tempo naszego życia i obrońmy się przed zmęczeniem w trakcie tej pięknej pory roku. Wykorzystajmy każdy promień słońca, który poprawi nam nasze samopoczucie i sprawi, że pomyślimy o sobie.

Podając swój adres e-mail, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Dietbox Catering Dietetyczny Krzysztof Wojdat Krystyna, Wojdat w celu otrzymywania newslettera o aktualnościach i promocjach. Nie martw się – nie spamujemy! Masz prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania, zmiany oraz żądania ich usunięcia. Twoja zgoda może być odwołana w każdym czasie.

FreshMail.com
 

Podając swój adres e-mail, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Dietbox Catering Dietetyczny Krzysztof Wojdat Krystyna, Wojdat w celu otrzymywania newslettera o aktualnościach i promocjach. Nie martw się – nie spamujemy! Masz prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania, zmiany oraz żądania ich usunięcia. Twoja zgoda może być odwołana w każdym czasie.

FreshMail.com